Vimexx Facebook

Onderwerp: Nieuwe .be domein geregistreerd, aan het wachten op registrant verificatie

03-11-2021 11:00

(Voor mijn probleem heb ik op 01/11/2021 ticket 244482 geopend; deze post dient ook om andere mensen voor dit probleem te behoeden)

 

Op 1 november heb ik een nieuwe .be domeinnaam geregistreerd bij Vimexx, en tijdens de registratie heb ik gekozen voor de optie "anonieme houder", zoals ik steeds in het verleden deed. De betaling heb ik onmiddellijk uitgevoerd, en enkele momenten later zag ik op dns.be dat de domeinnaam geregistreerd was.

Echter is deze .be domeinnaam niet helemaal actief: DNS Belgium vereist additioneel een registrant verificatie. Zolang deze verificatie niet voltooid is, is de domeinnaam wel geregistreerd, maar kan je geen nameservers instellen. Als je naar de nieuwe domeinnaam surft, word je geforward naar de volgende pagina van DNS Belgium:

https://www.dnsbelgium.be/nl/registrant-verification

Daarin staat omschreven dat er een e-mail is verstuurd naar de domeinnaamhouder met instructies om bewijs te sturen om de gegevens te bevestigen. Echter heb ik zelf die e-mail niet gehad, aangezien ik voor de optie "anonieme houder" gekozen heb, en de domeinnaam houder ingesteld is op "Vimexx BV".

Vervolgens neem ik per ticket even contact op met Vimexx met de mededeling dat er een additioneel verificatieproces dient te gebeuren. Vimexx bevestigt het ontvangen van de e-mail, maar zegt dat het gemakkelijkste is dat ik de domeinnaamhouder aanpas naar mijn eigen gegevens. In het Vimexx Control Panel pas ik de "admin domein houder" aan naar mijn gegevens, maar deze worden uiteindelijk nooit doorgevoerd in de WHOIS gegevens van dns.be.

Wanneer na een dag deze wijzigingen nog niet zichtbaar zijn in de WHOIS informatie, neem ik opnieuw per ticket contact op met Vimexx, en daar krijg ik de uitleg dat voor een .be domeinnaam je niet zomaar de registrant gegevens kan veranderen; dat je het domein dan dient te verhuizen (en daarvoor te betalen).

Ik hoef niet mijn eigen gegevens te hebben staan in de WHOIS, de optie "anonieme houder" is voor mij ook best goed; maar wat ik nu niet begrijp is waarop Vimexx niet gewoon het verificatie proces kan voltooien met de gegevens die zijn opgegeven tijdens de registratie. Aangezien het gewoon op naam van Vimexx staat, kunnen zij toch gewoon een bewijs sturen dat zij Vimexx zijn?

Ik heb namelijk twee dagen geleden een domeinnaam gekocht; en tot op heden weet ik niet wanneer ik die ga kunnen gebruiken. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik een domeinnaam koop, om hem dan twee dagen later zelf te laten verhuizen?

Heeft iemand ooit een gelijkaardig probleem gehad, en hoe is dat opgelost?

 

08-11-2021 18:42
#3380

Oké, kleine update:

 

Na redelijk wat heen-en-weer mailen met Vimexx en DNS Belgium, blijkt de enige oplossing te zijn dat ik nogmaals betaal, voor een verhuis, zodat ik die "anonieme houder" kan weg doen en mijn eigen gegevens zetten. Vimexx biedt wel de optie "anonieme houder" aan, maar zal geen verificatie doen. Jammer dat daar nergens een waarschuwing bij staat bij het registreren.

 

Probleem dus opgelost mbh een verhuis

- 5 van 5 sterren -