Vimexx Facebook

Onderwerp: DNS & Google Sites

13-11-2022 08:43

Dacht even simpel een website te maken via Google Sites en een domeinnaam te registreren via Vimexx.nl, goedkoop simpel en snel.

Maar krijg het niet rond, geen idee waarom niet. Als iemand een tip heeft. GRAAG!

Wat ik gedaan heb:

  • Domein (.nl) geregistreerd bij Vimexx.
  • Site aangemaakt bij Google.
  • Bij Google via Webmaster central de verificatie token opgezocht
  • Als TXT toegevoegd via my.vimexx.nl/domain 'Huidige DNS records'
  • 2 uur, 4 uur, 20 uur gewacht.. elke keer bij verifiëren: 
     Verificatie mislukt met de methode DNS TXT-record (minder dan één minuut geleden). Je verificatie-DNS TXT-record is niet gevonden. Mogelijk moet je enkele minuten wachten voordat Google je wijzigingen in de TXT-records ziet.
    Bij de geschiedenis deze melding: "Verificatie mislukt. Je verificatie-DNS TXT-record is niet gevonden. Mogelijk moet je enkele minuten wachten voordat Google je wijzigingen in de TXT-records ziet."
  • Als ik Domein doorsturen/redirecten aanzet weigert GoogleSites de verbinding. 

Op dit forum vind ik wel dezelfde problemen maar geen oplossing er onder, via Google vind ik alleen de stappen die ik al gezet heb. Ideeën op. Hoop dat hier iemand zit die zoiets heeft meegemaakt en opgelost (en nog weet hoe). Dank alvast!!

 

13-11-2022 09:50
#3999

Goedemiddag,

Je wil de hosting van de website bij Google laten plaatsvinden, heb je hierbij ook al het A record aangepast?

Dit is namelijk noodzakelijk voor de omleiding van het domeinnaam.

Met vriendelijke groet Robbin van Zoest.

13-11-2022 12:31
#4000

Het gekke is, als ik met een online tool de TXT records in de DNS opvraag die er niet zijn, terwijl die er volgens de lijst op Vimexx wel in staan. Drie stuks (_domainkey, _dmarc en @) & dan die van mij nog. 

- 5 van 5 sterren -