Vimexx Facebook

Onderwerp: Domeinen opzeggen

23-10-2023 12:50

Weten jullie waar ik de opzegtermijnen van de domeinen kan vinden?

Ik heb 2 domeinen die ik niet wil verlengen, maar Vimexx geeft aan dat ik te laat ben met opzeggen. Dit terwijl het volgende termijn pas in december ingaat.
En ze willen deze nu toch in rekening brengen

In de voorwaarden kan ik dit vinden:
 

"Automatsche verlenging vindt alleen plaats indien de gehele betaling, voor de verloopdatum, door Vimexx is ontvangen en verwerkt "

"Indien Opdrachtgever voor de verloopdatum niet heeft voldaan aan de verplichtingen die horen
bij de automatische verlenging van de Diensten dan wordt de Overeenkomst geacht te zijn
ontbonden op de verloopdatum."

"Onder verloopdatum wordt verstaan de datum waarop de verplichting van Vimexx om Diensten
te leveren uit de hoofde van de Overeenkomst met Opdrachtgever eindigt. De verlooptijd is
gesteld op 00:01 uur op de verloopdatum."

Ik probeer dit al met de administratie te regelen, maar zij adviseerde mij de vraag op dit forum te stellen.
Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen.

23-10-2023 21:58
#4670

Ik heb precies hetzelfde.  Vimexx moet artikel 17 van zijn eigen algemene voorwaarden lezen ipv jou verwijzen naar dit forum.

KeesR

06-11-2023 12:25
#4707

Hoi JSC,

Vervelend om te lezen. Neem anders even contact met ons op voor meer informatie hierover als dat nog niet is gebeurt. We geven je graag uitleg over dit onderwerp.

Met vriendelijke groet,
Hjalmar.

03-12-2023 19:05
#4754

Ik heb hetzelfde probleem. 2 domeinnamen wil ik niet verlengen en de andere 2 wel, maar dit lukt niet. Kunnen jullie mij ook aub helpen?

10-12-2023 00:11
#4767

IK heb ook het probleem. Op één bestelling staan twee domeinnamen. Ik wil er één van houden. Hoe moet ik dit doen?

12-12-2023 14:31
#4770

De opzegtermijn is 45 dagen, zie punt 17.4. Zelf ben ik daar ook helaas te laat achter gekomen.
Ik zit nu dus nog een jaar met een pakket opgescheept die ik had willen laten vervallen. Misschien ga ik daar maar een site opzetten met argumenten waarom je Vimexx beter niet kan nemen voor wat betreft webhosting (zie o.a. klachten die al langer bestaan en nooit zijn opgelost op het forum).

24-12-2023 15:00
#4780

Inmiddels zie ik al weer 2 nieuwe verlengingen staan welke ik moet betalen. Vooraf geen notificatie gehad van een aanstaande verlenging (iets wat een betrouwbare hoster zoals Antagonist wel doet) en opzeggen is niet meer mogelijk. Tip aan iedereen: schrijf eens eens een 1 ster review op Trustpilot.

26-12-2023 18:23
#4786

Dit staat er dus op hun eigen website. Ik heb hetzelfde probleem en ga ze even vragen waarom ze dan dit op hun website hebben staan en zich er niet aan houden.

https://www.vimexx.eu/help/betaal-je-een-domein-per-jaar-of-per-maand

 

Gekopieerde tekst uit het artikel:

---------------------------------

Betaal je een domein per jaar of per maand?

Bijgewerkt op 26-08-2018

Een domeinnaam betaal je per jaar. Wanneer je een domeinnaam bestelt dan is dit voor een minimale duur van één jaar. Je kunt in je winkelwagen eventueel zelf kiezen voor 2 jaar en in een paar uitzonderlijke gevallen is de minimale duur twee jaar. Als de minimale afname periode anders is dan één jaar zal dit uiteraard duidelijk vermeld worden.

Je zit bij vimexx.nl nergens aan vast. Wanneer je een domeinnaam koopt reken je deze tijdens je bestelling meteen af. Je bent dan voor de duur zoals op de factuur vermeld staat eigenaar van de domeinnaam.

Enige tijd voor de domeinnaam afloopt zullen wij je hier over informeren. Indien je deze domeinnaam niet wilt houden, kun je hem gewoon laten verlopen. Je hoeft dan niets te doen. Wanneer je de domeinnaam wel graag wilt houden dan kun je deze direct zelf in je klantenpaneel verlengen. Ook de verlenging van een domeinnaam is voor minimaal één jaar.

27-12-2023 22:24
#4790

klopt vanaf begin dit jaar (01-01-2023) is vimexx verandert zie  https://www.vimexx.nl/news/belangrijke-wijzing-omtrent-automatisch-verlengen

 vind het zelf ook niet zo leuk nu worden  de produceten al 45 dagen voor de vervaldatum automatische verlengd

31-12-2023 22:31
#4793

Bij mijn basic hosting stond nog datum twee weken of was het 30 dagen voor de contractdata als verlengdatum. Domein heeft geen i-tje, maar ik zie nu wel een datum die 45 dagen voor de contractdatum ligt als verlengdatum. Ik ging juist kijken of ik nog voortijdig domein kon verlengen tegen oude tarief. Maar vond dat sinds de laatste verlenging begin februari 2023, de prijs reeds met 255 was verhoogd, dus nieuwe verhoging over twee uur is slechts een Eurokwartje. Daarvoor ga ik geen moeite doen want ik heb over deze optie online geen informatie kunnen vinden.

Het I-tje bij de hosting geeft nog een hover pop-up dat je voor die datum moet verlengen/downgraden of opzeggen. De hosting heb ik dus gelijk per einde contractdatum opgezegd. ik gebruik die nu enkel voor hosting homepage met externe link. Nu alleen nog bekijken hoe ik bij domeinverlengen die gratis homepage ingeschakeld krijg. En hoe ik domein op anoniem kan krijgen, dat dat niet standaard gebeurd als je aanmeldt als particulier.

Vimexx gaf nog enigzins tijdig melding van de verhogingen. Zusje DDS deed het op kerstavond. 

Leuk is het allemaal niet Stefan B

01-01-2024 11:05
#4794

Na contact met een rechtspersoon is mij duidelijk gemaakt dat dit op allerlei manieren niet mag, wat vimexx tracht te doen. Ten eerste leggen ze eenzijdig die opzegtermijn op, en doen ze dat zonder jou als klant daar voldoende over te verwittigen. Ten tweede zou je na de eerste factuur die je krijgt, die zogenaamd al 45 dagen te vroeg open zou moeten staan nog 8 dagen moeten hebben om daar niet mee akkoord te gaan, en zelfs die krijg je niet, want de webinterface weigert de opzeg-optie al direct (op een voor de klant onduidelijk moment overigens). Hier komt nog bij dat vimexx je mails stuurt met een no-reply adres, alle verwittiging is daarmee in feite eenzijdig besloten, iets wat helemaal niet is toegestaan volgens de wet. Ook is de klant gerechtigd langs dezelfde weg op te zeggen als waarop de eerste betaling verricht is, oftewel online, in hun webinterface. En als klap op de vuurpijl geldt nog dat de overeenkomst bij registratie van de domeinnaam op geen enkele wijze is ondertekend door de klant, waarin dit belachelijke idee zou moeten zijn opgenomen.

Mijn advies: Allemaal weigeren te betalen, en Cc naar SIDN te sturen met een link naar deze draad.

- 5 van 5 sterren -