Vimexx Facebook

Onderwerp: Domein naam verhuizen of niet?

28-03-2018 09:28

Een klant van mij heeft gisteren een domein naam geregistreerd bij GoDaddy per ongeluk (hij had niet begrepen dat ik dat zou doen als onderdeel van zijn hosting pakket) Ik heb met GoDaddy gesproken en ze hebben heel netjes onmiddellijk de bestelling geannuleerd. Ik wil nu deze domein naam registreren bij Vimmex maar het is niet vrij en ik krijg alleen de optie om het te verhuizen. Ik had verwacht dat het misschien een aantal uren zou duren voordat het weer vrijgegeven zou worden maar het is nu al bijna 24 uur geleden. Moet ik dan toch de optie nemen "domein verhuizen"? Door het annulering is mijn klant immers niet meer de eigenaar van de domein naam? Of duurt het in deze situatie gewoon langer voordat het naam weer vrijkomt?

Mvg, Lynne 

28-03-2018 10:20
#1256

Beste Lynne,

Dank voor je post op ons forum!

Wanneer je daadwerkelijk een domein hebt vastgelegd dan kan je deze enkel naar ons toe krijgen door inderdaad te verhuizen. Je kan GoDaddy hiervoor om een verhuistoken vragen zodat je je domein naar ons toe kunt verhuizen.

Hopend hiermee je vraag beantwoord te hebben, mochten er nog vragen zijn dan vernemen wij die graag!

Met vriendelijke groet,

Naud

28-03-2018 13:10
#1261

Hallo Naud,

Het probleem is dat het registreren van de domein naam bij GoDaddy is geannuleerd, de koop is dus niet door gegaan.

Mvg, Lynne

29-03-2018 15:15
#1262

Beste Lynne,

Dank voor je reactie.

Dan wordt het heel erg lastig, want hij is wel degelijk vastgelegd (omdat onze checker dat ook aangeeft). GoDaddy heeft dan mogelijk je domein in quarantaine geplaatst/opgezegd waardoor deze over 60+ dagen weer beschikbaar komt ter registratie. Ik raad je aan om GoDaddy even te contacteren en te vragen dat je het domein graag wil vastleggen bij een ander, en welke mogelijkheden je hebt. Wij kunnen in de huidige status je domein niet claimen zonder token/zonder dat deze weer actief is.

Met vriendelijke groet,

Naud

30-03-2018 07:22
#1264

Hi Naud,

Dank je wel, ik ga het proberen bij GoDaddy.

Mvg, Lynne

- 5 van 5 sterren -