Vimexx Facebook

Onderwerp: Hoe installeer ik Nextcloud op m'n webhosting?

19-11-2020 14:28

Zoals de vraag al doet vermoeden, ben ik op zoek naar een oplossing om nextcloud te installeren op m'n Vimexx webhost.

Heeft iemand een idee?

 

Bij voorbaat dank!

20-11-2020 18:55
#2826

Nextcloud en owncloud hebben een handleiding online staan. Zip downloaden van hun, uitpakken en uploaden op je hosting, en dan naar toe navigeren en de installatie voltooien.

29-11-2020 10:32
#2836

Het is mij gelukt om NextCloud te installeren. Inderdaad volgens de handleiding die Marcel d ook al aanhaalt. Maar... In de standaard hosting wordt wel e.e.a. geblokkeerd, waardoor de functionaliteit beperkt is.

Zo lukt het mij niet om een MOVE http request te doen. Die wordt gebruikt door de desktop-client voor het verplaatsen van bestanden.

Ook een PROPFIND request wordt geblokkeerd. Die wordt gebruikt door caldav-clients.

Als je vooral de webclient wil gebruiken, is dit natuurlijk geen probleem.

Succes!

16-12-2020 22:25
#2869

Ik heb simpelweg de installatiebestanden uitgepakt, een database gemaakt en de stappen van de installatiebestand gevolgd...

Werkt het snel bij jou op de server?

Ik krijg namelijk een laadtijd van 25 seconden. Geen idee wat ik verkeerd heb ingesteld?

Ook de mobile app werkt enorm traag spijtig genoeg

30-12-2020 10:29
#2889

Tijdens de installatie krijg je de optie om wat aanvullende functionaliteiten te installeren. Bij mij viel het op dat Nextcloud door die aanvullende functionaliteiten een stuk langzamer werd. Inderdaad richting de halve minuut laadtijd. 

Ik heb het zelf het probleem dat ik geen bestanden kan uploaden die groter zijn dan 10MB. Kan ook geen namen veranderen van bestanden en dergelijke. Dat wordt allemaal geblokkeerd met een 405 melding waar ik maar geen oplossing voor kan vinden.

Hebben jullie dat probleem ook?

- 5 van 5 sterren -