25-11-2022 14:00

Ik ben op zoek naar een PHP programmeur die (uiteraard tegen betaling) een DNS beheer pagina kan maken. Deze dient gebruik te maken van de Vimexx API. Vimexx biedt kant en klare plug-in's aan voor WHMCS en WeFact, wij gebruiken deze systemen echter niet.

Doel is om klanten DNS beheer aan te bieden bij domeinen die van de default Vimexx nameservers gebruik maken via een PHP pagina. Het gaat puur om het DNS beheer. Authenticatie van de klant om in het DNS beheer te komen regel ik zelf. Ik stel een demo account van Vimexx ter beschikking met daarin twee .nl domeinen waarmee getest kan worden.

Het systeem dient aan de volgende eisen te voldoen:

  • - PHP 7.4+ compatible
  • - Eenvoudig aanpasbare variabelen om authenticatie te wijzigen / versie van WHCMS of WeFact in te stellen (nodig om in de toekomst compatibiliteit te zekeren)
  • - Bij het openen van het PHP bestand dient een dropdown list te verschijnen waarin alle domeinen aanwezig zijn binnen het Vimexx account die de Vimexx nameservers (ns.zxcs.nl, ns.zxcs.be, ns.xzcs.eu) hebben ingesteld. Bij keuze van een domein wordt het DNS beheer geopend
  • - Het DNS beheer dient nagenoeg gelijk te zijn aan het DNS beheer dat daadwerkelijk bij Vimexx wordt gebruikt (ook zelfde look-en-feel). Er verschijnt een lijst van alle aanwezige records van het domein, waarbij alle velden formuliervelden zijn die direct gewijzigd kunnen worden. Daarbij dient simpele inline validatie plaats te vinden (geen legen velden, geen accenten). De velden zijn:
    • Naam
    • Type (A, AAAA, CNAME, MX, SRV, TLSA, TXT, CAA)
    • Content (afhankelijk van het type record. Bij MX verschijnt bijv. het veld "Prio" en "Content")
    • TTL (5 min, 10 min, 1h, 2h, 4h, 8h, 24h)
  • - Uiteraard moet het ook mogelijk zijn om bestaande records te verwijderen en (meerdere) nieuwe records toe te voegen
  • - Bij het opslaan van de records worden deze via de API ook direct bij Vimexx gewijzigd. Er dient daarna een terugkoppeling te volgen of de wijziging succesvol was of niet
  • - Liefst zo snel en lichtgewicht mogelijk.

Mocht iemand dit kunnen maken dan kom ik graag in contact. Reacties voorzien van een prijs zijn welkom op info@all-mine.eu.