Vimexx Facebook

Onderwerp: Website-maker gastenboek?

20-10-2021 15:09

Voor iemand zonder verstand van html wou ik een website maken en deze met Website-maker importeren, zodat die persoon hiermee zelf nog teksten kan wijzigen.

Wat ik mij afvroeg: is het mogelijk om op één of andere manier een gastenboek toe te voegen?

26-10-2021 09:20
#3354

Goedemorgen Sjoerd,

Het is zo dat dit bij website maker niet mogelijk is. Dit komt omdat je dan zou moeten werken met een database. En website maker zelf ondersteund dit niet. Hiervoor zou je bijvoorbeeld kunnen kiezen voor Wordpress. Dit is ook een programma die wereldwijd veel wordt gebruikt en hierbij zijn meer mogelijkheden en kan je dus dan ook een gastenboek maken.

Een andere optie is, als je toch website maker zou willen blijven gebruiken dat je daarop een contactformulier maakt en dan zelf hierna handmatig de reacties die je hierop binnenkrijgt op de website plaatst. 

Mocht je toch nog vragen hebben stel deze gerust.

Met vriendelijke groet,
Erick Koops

28-10-2021 13:53
#3359

Nu is het zo dat ik zelf website maker niet nodig heb. Ik zie nog wel kans om met zelfgeschreven code (nu ja, een aangepast bestaand script) een gastenboek met database te installeren.

Ik maak het echter voor iemand anders, die nu nog bij Webklik zit, waar het hem, ook met een soort websitebuilder, nog net lukte om een site in elkaar te zetten. Webklik is echter overgegaan naar alleen maar WordPress, en nu zit deze persoon een beetje met de handen in het haar.

Mijn idee is dan ook om buiten website maker om, via FTP, een gastenboek te installeren, en dan binnen website maker een link hier naar toe. Mijn vraag is dus eigenlijk of dit überhaupt mogelijk zou zijn.

07-12-2021 08:49
#3442

Hoi Sjoerd,

Zo ver ik weet kun je zelfs binnen je website maker een gastenboek toevoegen doormiddel van een HTML code. Is dit niet beter een optie? Eventueel kun je buiten je FTP om ook een gastenboek toevoegen via een externe website. Die kun je dan 'includen' zoals het heet, die optie zou ook binnen de websitemaker aanwezig moeten zijn.

Met vriendelijke groet,
Hjalmar.

- 5 van 5 sterren -