Vimexx Facebook

Onderwerp: Website maker: 'Laat achtergrond niet scrollen'-optie werkt niet meer?

08-03-2022 18:00

Hallo, ik gebruik een paar 'vorm' objecten met een afbeelding geladen en de 'laat achtergrond niet scrollen' functie aangevinkt. Dit werkte eerder altijd prima maar toen in de site vandaag opende waren ze statisch. Dit gebeurd op edge en chrome, en op meerdere verschillende apparaten. Ik weet zeker dat ze het nog deden na de laatste aanpassing aan de site. In de website editor wordt het gewoon goed weergegeven, maar als ik daar de voorbeeld functie gebruik zijn de afbeeldingen ook statisch. Een eerdere backup waarvan ik zeker ben dat het toen nog werkte inladen heeft helaas ook geen verschil gemaakt, dus ik twijfel of het aan aanpassingen aan de site zelf ligt.

Enige ideeën of tips hoe ik het probleem op kan speuren? Ik kan niet echt documentatie van de website maker vinden dus ik weet niet helemaal waar ik moet beginnen.

 

Ter referentie, hier is de site: https://instrumentaldisorder.com/ Alle afbeeldingen op volledige scherm breedte is de 'Laat achtergrond niet scrollen'-optie aangevinkt.

12-04-2022 20:47
#3693

Hallo,

 

Ik heb hetzelfde probleem, is hier reeds een oplossing voorgesteld?

17-08-2023 14:47
#4587

Hoi. Mag ik weten hoe je 't opgelost hebt gekregen?

Ik ben vandaag m'n 2e site via Vimexx gestart met de sitebuilder. Bij de 1e heb ik een andere versie (moderne, lijkt me) en daar werkt dat prima. Die site doe ik al jaren.

Vanmorgen dus met 'n 2e site begonnen. Alle foto's staan gemarkeerd als "laat achtergrond niet scrollen", maar toch is het gewoon statisch, alsof je door 'n Word-documentje scrolt. Wat is de oplossing...?

 

Alvast bedankt... 

- 5 van 5 sterren -