Vimexx Facebook

Onderwerp: nieuwe website maken maar oude nog online laten

08-01-2021 10:31

Ik ben redelijk nieuw hier en geen pro. Ik heb een website via Vimexx on line. Nu wil ik eigenlijk een nieuwe maken en als die klaar is de oude door de nieuwe vervangen. Tot die tijd moet de oude dus nog blijvenstaan en werken. Hoe krijg ik dat voor elkaar? 

bvd Hans

09-01-2021 16:16
#2904

Hallo,

Je zou dit kunnen doen met een subdomein.

Maak een nieuwe database aan in direct admin
Maak daarna een map aan met de naam van je nieuwe website kan via ftp.

Nu kun je in de nieuwe map bv een html - Joomla of wordpress website aanmaken.

Heb je de nieuwe website klaar dan zet je deze op de plaats waar eerst de oude stond.

Ik werk zelf altijd met Joomla en Akeeba back-up om de back-up te verplaatsen.

Zo doe ik het altijd, maar er zijn misschien andere/betere manieren.

Gr, Dian.

10-01-2021 20:34
#2905

Eigenlijk zou dat moeten kunnen met deze handleiding, maar als ik het zelf probeer krijg ik te horen dat deze functie uitstaat.

https://www.vimexx.nl/help/website-alvast-bekijken-via-aparte-link

10-01-2021 21:45
#2906

Je kan in Directadmin een subdomein aanmaken, via Installatron de website in dat subdomein zonder een map achter de /.

Beveilig het subdomein met een wachtwoord om te voorkomen dat Google hem al indexeert.

Als hij klaar is dan Maak je via Installatron een back-up en installeer je op het hoofd domein.

Dit is de makkelijkste en snelste manier. Je kan als je de site in het hoofd domein goed hebt getest, neem hier enkele maanden voor de installatie op het subdomein verwijderen.

 

Stel SSL in, download binnen Wordpress de app Very simple SSL doorloop te stappen en klaar.

Je kan ervoor kiezen om de updates via Installatron te laten lopen. Die zet automatisch een Backup terug als die fout gaat

- 5 van 5 sterren -