Vimexx Facebook

Onderwerp: emails verhuizen

09-04-2021 20:02

Ik heb een domeinnaam bij een andere host met email-adressen. Het domein heeft geen website. Ik wil graag die emails verhuizen naar vimexx maar heb twee vragen daaromtrent.

Ik veronderstel dat ik het domein zelf niet moet verhuizen? Ben sat wel van plan tegen volgende vernieuwing bijj de andere host

Bij vimexx heb ik een domein met wensite en emaiadressen, uds ook een pakket. Moet ik een nieuw pakket aankopen voor die te verhuizen emailadressen of kunnen die gewoon bij mijn huidige pakket toegevoegd worden?.

 

Bedankt

14-05-2021 11:43
#3132

Ik ben zelf  bezig met verhuizen van een domein met mailadressen en heb het een en ander uitgezocht. om te beginnen is het van belang of je je mail opvraagt met pop3 of als IMAP. Bij IMAP staan alle berichten op de server en niet op je pc/telefoon. Zodra de toegang tot de oude server wegvalt, ben je ook je berichten kwijt. Vimexx heeft een IMAP verhuis app zie: https://www.vimexx.nl/help/email-overzetten-vanaf-andere-hosting 

De opbouw van een emailadres is naam@domein.nl Van belang is of je eigenaar bent van de domeinnaam, of dat het b.v. een adres is als naam@planet.nl

In het laatste gaval kun je wanneer je IMAP  gebruikt je mail overzetten zodra je je eigen domein hebt gecreeerd via DirectAdmin (te benaderen via domein.nl:2222) en daar je domeinnaam en vervolgens daarin je mailadressen hebt gedefinieed. Ben je eigenaar van de domeinnaam en ga je die verhuizen dan moet volgens mij voor het verhuizen van de mail toegang hebben tot beide servers waarbij je oude server na verhuizen van je domein m.i. niet meer "bestaat" en ik dus niet weet of je eerder genoemd programma wel kunt gebruiken. Je mail is ook veilig te stellen door in je mailbrowser programma een mailadres aan te maken en die te laten communiceren als pop3 Bij ophalen van mail zullen bestaande oude mails worden opgehaald en op je PC worden opgeslagen. Weet niet of dat alleen geldt voor je inbox en ook werkt voor je uitgaande mail omdat ik niet communiceerde via IMAP maar pop3.

Gebruik je pop3 dan staan alle oude berichten op je PC/telefoon. Na aanmaak domeinnaam en mailadressen binnen je nieuwe host (bij b.v. vimexx) zal na verhuizen van je domeinnaam alle nieuwe mail op de server van vimexx worden opgeslagen en daar blijven staan tot die wordt opgehaald door je mailbrowser programma. Dat laatste gebeurd wanneer je in je mailbrowser de serverinstellinge die bij je mailadres horen hebt gewijzigd.

Dat wijzigen van servergegevens geldt ook bij gebruik van IMAP

- 5 van 5 sterren -