Vimexx Facebook

Onderwerp: DNS records en E mail

20-12-2016 18:24

Ik wil een eigen Mail Server gebruiken, hoe moeten de DNS records benoemd worden? Heeft u een voorbeeld van correcte DNS verwijzingen?

21-12-2016 21:33
#449

Dag Henny,

Het instellen van je eigen mailserver kan heel gemakkelijk, namelijk door het wijzigen van het MX record. Mits je gebruik maakt van webhosting van Vimexx, dien je in het DirectAdmin paneel ook de interne mailserver voor jouw domeinnaam uit te schakelen. Let wel dat je een MX record niet mag verwijzen naar een IP-adres, indien het IP-adres van je mailserver dus geen hostname heeft, dien je dus ook een A record aan te maken voor de mailserver waarnaar je in het MX record verwijst. Indien je vanaf diezelfde mailserver ook mails vanaf je domein wilt verzenden, is het ook noodzakelijk om het SPF record aan te passen, om te voorkomen dat je mails in de Spam terecht komen.

Hoop je te hebben kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Rick

16-10-2023 20:20
#4664

A records

In mijn shopify account krijg ik een melding dat mijn A records niet goed staan. Nu heb ik dot al een paar keer geprobeerd zelf op te lossen maar het lukt mij niet. Ik wil geholpen worden door vimexx maar deze verwijzen me door naar de help pagina. Hoe kan ik dit oplossing want niemand kan mijn webstore bezoeken

18-10-2023 15:19
#4666

Hoi Laila,

Wat je het beste kunt doen is een ticket aanmaken of even via de chat jezelf aanmelden, ik weet zeker dat wij je daarbij kunnen helpen. Als het niet via chat kan dan kan het altijd nog via een ticket.

Met vriendelijke groet,
Hjalmar.

- 5 van 5 sterren -