Vimexx Facebook

Onderwerp: Backup overschrijd andere database, alle data van nieuwe site weg

15-09-2022 09:34

Voor een klant die hier bij Vimexx host heb ik een nieuwe website gebouwd. Deze draaide op een /staging url met een eigen database.

Klant heeft geprobeerd deze naar de live site te zetten waarna alles onbereikbaar was. Na het herstellen van een backup werkte de live site weer maar is de staging versie compleet 'kapot'. Na wat onderzoek blijkt dat de backup herstel de database van de staging versie overschreven heeft met alle data uit de database van de live site.

Ik ben benieuwd HOE dit kan. Ook oudere backups herstellen heeft 0 effect, de staging database blijft de data van de live versie behouden.

Iemand die hier meer over kan vertellen/mij in de goede richting kan wijzen?

Dank alvast!

16-09-2022 04:37
#3902

Klinkt helemaal niet fijn zo! Zelf was ik blij toen ik recentelijk ontdekte dat de staging functie beschikbaar was toen ik een Wordpress install ging clonen.

Heb dit toen uitgetest door op de staging versie enkele aanpassingen te doen en te laten synchroniseren op de live versie... om tot mijn spijt op te merken dat na dit proces helemaal niets van mijn wijzigingen van de staging in de live versie was doorgevoerd. Dit lijkt dus helemaal niet te werken? Daarnaast heb ik ook getest om de staging versie te verwijderen en terug te brengen via een back-up in DirectAdmin, zonder succes. De Wordpress install was wel terug aanwezig, maar de database was niet meer bereikbaar en de site gaf dus iets van 'Er heeft zich een kritieke fout voorgedaan op de website'.

Ondertussen ben ik ook aan een nieuw project, ook op de staging manier (living my life on the edge... sort of). Vermoedelijk ga ik dit ofwel via een migratie plugin live brengen, of ik neem het risico om de live versie te verwijderen en de staging te clonen naar het hoofdomein waar nu de live op staat.

Het helpt jouw probleem uiteraard niet vooruit, maar wilde aangeven dat deze staging functionaliteit eerder een grote gok/pain in the neck is dan een gemak.

- 5 van 5 sterren -