Vimexx Facebook

Onderwerp: Nut van G-Suite

10-06-2017 16:02

Hallo,

Voor een nieuwe klant moet ik zijn hosting en website overnemen.

De klant heeft bij de 'oude' hosting ook G-Suite, maar de klant weet het nut niet van die G-Suite.

Dus de klant maakt in principe geen gebruik van G-Suite.

Wat is het dan het nut om zo'n pakket te hebben?

Ikzelf heb  geen ervaring met G-Suite.

De enige reden die ik kan bedenken is om zijn mails te beheren, maar de klant weet dit zelf niet. Volgens mijn heeft zijn vorige webdesigner dit allemaal geregeld.

Zijn hier mensen die eventueel de reden kennen die G-Suite zou gekoppeld zijn aan de website/mail van mijn nieuwe klant? Eventueel de voordelen?

De klant heeft één email-adres die gekoppeld is aan zijn domeinnaam: info@zijn-domein.be

Christophe

 

12-06-2017 09:51
#706

Beste Christophe,

Dank voor je post op ons forum!

G-Suite is van Google, dit houdt in dat Google alle emails ontvangt en verstuurd en de kans dat je op een blackllist komt hiermee ook (wat) kleiner is. Daarnaast krijg je ook cloud opslag, een exchanged agenda en contactpersonen die je kunt synchroniseren met al je andere toestellen. Aardig wat voordelen dus, maar je kan ook altijd de email via ons platform verzenden en ontvangen, in deze is G-Suite dan overbodig.

Hopend hiermee je vraag beantwoord te hebben, mochten er nog vragen zijn dan vernemen wij die graag!Wist je dat op onze helpdesk pagina op veel vragen al een antwoord te vinden is? Onze helpdesk is te vinden op https://www.vimexx.nl/help

- 5 van 5 sterren -