Vimexx Facebook

Onderwerp: Hoelang duurt het dat nieuwe domeinnaam bekend bij / te gebruiiken is met Let's Encrypt?

05-01-2018 17:23

Hallo,

Vanochtend een nieuwe domeinnaam aangekocht om een certificaat, middels Let's Encrypt, voor de NAS te regelen. Met welke registratie / verwerkingstijd moet rekening worden gehouden dat dit bij Let's Encrypt bekend is.?

Grt Richard

08-01-2018 09:31
#1026

Beste Richard,

Dank voor je post op ons forum!

Helaas kan je het Let's encrypt certificaat aan onze zijde niet effectief uitvragen/gebruiken voor je NAS. Let's encrypt kijkt namelijk of de domeinnaam ook daadwerkelijk naar je hosting pakket verwijst en geeft zodoende een SSL certificaat uit, dit certificaat is dan 3 maanden geldig. Wanneer je je domein dan naar je NAS gaat verwijzen dan vervalt deze koppeling, dit houdt in dat na 3 maanden je certificaat ongeldig zal worden en niet automatisch verlengd kan worden omdat deze niet naar het hosting pakket verwijst.

Mocht bovenstaand niet het geval zijn en je NAS zelf zo'n module hebben dan kan je dit bericht negeren en gewoon naar je NAS verwijzen en via daar het Let's encrypt certificaat uitvragen.

Hopend hiermee je vraag beantwoord te hebben, mochten er nog vragen zijn dan vernemen wij die graag!

11-11-2019 23:00
#2297

hoi Naud, ik zit met precies het zelfde probleem. Maar Mijn NAS heeft deze module waar u het overheeft. Alleen krijg ik het certificaat niet geinstaleerd om een bepaalde reden.

Nu ik heb begrepen dat ik DNS records moet aanmaken/wijzigen en daarna verwijzen naar mijn WAN ip. En poort 80 , 443 in mijn router moet forwarden naar mijn NAS. dit heb ik allemaal gedaan en deze staan open via www.canyouseeme.org kan ik dit testen

--> 80 , 443. staan open
--> de DNS A records heb ik ook gewijzigd naar mijn WAN IP. 

de AAAA records ( dit is geloof ik voor ipv6 ?) heb ik niet kunnen wijzigen omdat ik geen ipv6 address heb gekregen van mijn isp . ik denk ook niet dat dit noodzakelijk is.   heeft u een idee waarom ik het certifcate niet geinstaleerd krijg. wat doe ik evt. verkeerd of heb ik mischien iets vergeten.?

Groetjes Ray

- 5 van 5 sterren -