Vimexx Facebook

Onderwerp: domein koppelen aan andere host - Pagina 2

31-05-2018 10:36

Beste,

Ik heb bij vimexx een domein geregistreerd, en bij een andere partij (site ground) de hosting. Nu moet ik deze aan elkaar koppelen. Ik heb bij siteground al aangegeven wat de domeinnaam is.

Nu moet ik Domein Name servers (DNS) aanpassen. Betekent dat op de vimexx account de DNS aanpassen naar de site ground waarden? Hoe doe ik dit? Ik neem aan via 'nameservers beheren'? Moet ik ook een redirect doen voor het domein? en hoe weet ik dan waar ik naar redirect.

De koppeling is verder gratis toch? Site ground noemt dat ik de domein moet transferren..

(sorry ben hier nogal nieuw in. Ik vond gen andere thread met deze vraag.)

Groet, Evelien

 

 

24-06-2021 13:57
#3166

Goedendag,

Zit in exact hetzelfde schuitje met Siteground en bij Vimexx de hosting. Kunnen jullie mij hierbij helpen want het koppelen lukt niet helemaal.

 

groet

09-04-2022 18:38
#3689

Hey,

Voor degene die dit verder nog willen weten. Ik heb het zelf voor elkaar gekregen (moet nog 48 uur afwachten tot alles rond is)
Bij SiteGround, navigeer naar je account, dan kom je op de home tab uit. Ga naar 'Websites'.

Bij Website details, klik vervolgens op de drie puntjes helemaal rechts, en klik op 'server details'
Daar vind je je Data center, IP en naamservers. Hier wil je de twee namen van copieeren (zonder IP er achter!)

Ga vervolgens naar Vimexx, account, mijn domeinen. Klik op de domein naam die je wilt linken. Open de tab 'naamservers'. Klik: Naamserver beheren. Vervolgens: Naamserver aanmaken.

Vul de groepsnaam in (kun je zelf bedenken) en bij primaire/secundaire naamservers paste je de naamservers die je van Siteground eerder hebt gecopieerd.
Vervolgens kun je er voor keuzen deze als standaard te hebben. Wanneer alles er staat klik je op update en na ongeveer 72 uur (zegt SiteGround) moet alles rond zijn. Je kunt dit checken door weer naar je websites te navigeren en op 'site tools' te klikken. Als het goed is geeft SiteGround dan aan dat de domeinnaam niet gekoppeld is, en dat, wanneer dit gebeurd, het 72 uur kan duren. Daar kun je ook op refresh klikken om in de gaten te houden of dit rond is. maar gok dat je ook een notificatie krijgt.

Als het goed is zal dit het em moeten doen. Zo niet, dan hoop ik dat iemand mij hier verbeterd en met een verdere oplossing komt. :)

- 5 van 5 sterren -