Vimexx Facebook

Onderwerp: oude emails verwijderen

15-06-2018 12:35

Een klant van mij bewaart onnodige emails van een aantal jaren  oud. Alles wat binnenkomt, blijft in de inbox staan.  Zo heeft hij een paar zuiden emails

Hoe zorg in directAdmin ik dat emails die ouders zijn dan 2 jaar automatisch uit de server verwijderd worden?

16-06-2018 13:12
#1451

Hallo Ahmed,

Bedankt voor je post op ons forum!

Helaas is het niet mogelijk om in DirectAdmin berichten die ouder zijn dan een bepaalde datum te verwijderen
Wellicht zijn er programma's zoals Outlook o.i.d. die dat voor jou kunnen doen? Maar in DIrectAdmin kan het helaas niet

Mocht je verder nog vragen hebben staat het je altijd vrij om deze te stellen!

Met vriendelijke groet,

Koen Hollander

Medewerker Klantenservice

16-06-2018 15:54
#1453

@Ahmed,

Email van klant is altijd een gevaarlijk onderwerp. Er zijn namelijk mensen welke heel erg veel waarde hechten aan een mail archief van jaren. Zonder zijn ze helemaal in de stress, het verwijderen door een beheerder zou ik nooit overwegen. Zeker niet automatisch omdat er best een actuele mail voor 4 jaar oud tussen kan zitten (denk aan belasting bewijs mailtjes o.i.d.)

Misschien kan je beter uitleggen hoe om te gaan met mail en hoe een digitaal archief aan te leggen en dan een limiet van mailopslag afspreken.
Dit kan je wel per klant of per mailbox instellen. In reseller stel je het max limiet aan dataopslag in en dat is incl mail, in het klanten paneel kan je per mailbox/adres een quota opgeven.

Verder kan het ook te maken hebben met hoe de mailclient is in gesteld waarom de mails op de server achterblijven. Bijvoorbeeld POP3 of IMAP is een wereld van verschil.

Hoop dat je hier wat mee kunt, helaas kennen we niet jou specifieke situatie om een gericht advies te geven.

25-04-2020 05:32
#2538

Ik heb precies het tegenovergestelde probleem:

Ik heb in mijn mailprogramma staan dat mail pas vd server verwijderd mag worden als ik het uit het postvak in verwijder.

Nu zoek ik een inboxmail van oktober vorig jaar, en kan die niet meer terugvinden. Sterker: zowel in mijn mailprogramma als via webmail kan ik het postvak in slechts tot begin maart dit jaar terug. De rest is weg.

Aan quota kan het niet liggen. En verzonden items van oktober 2019 staan nog wel in de map verzonden items.

Wat is dat? En hoe los ik dat op?

Want als ik nu over de consequenties nadenk als dit bij al mijn domeinen zo gaat, dan heb ik grote problemen

04-03-2021 15:08
#2985

Hi Stefan,

Ik loop tegen hetzelfde aan. Ik kom erachter dat mijn oude mail ook weg is, en dat mijn prullenbak maar 1,5 week teruggaat. Ik heb al een support ticket ingeschoten want dit moet hersteld worden. Onacceptabel vind ik dit, dat mijn prullenbak zonder mijn weten zo maar geleegd wordt.

09-04-2021 20:12
#3059

Hey Leon, heb je hier toevallig al een oplossing voor gevonden? Ik ervaar hetzelfde.

13-04-2021 20:29
#3066

Zojuist contact gehad met Vimexx:

"Ons systeem leegt automatisch de prullenbakken. De prullenbak heeft in onze ogen maar één functie, namelijk het verwijderen van overbodige en verwijderde mailtjes. Mocht je mailtjes willen behouden dan kan je deze het beste in een archief plaatsen, daar een nieuw mapje voor aanmaken."

04-05-2021 19:59
#3114

Ik heb ook dit probleem, de prullenbak wordt binnen een paar uur geleegd. Hoogst irritant, hoezo mag ik zelf niet bepalen wat ik wil doen met verwijderde emails??

Vimexx doe hier aub wat aan! Sinds wanneer kiest een provider wat ik doe met m'n mails?

10-05-2021 15:08
#3130

Hi, 
Ik kan mijn email niet instellen in Outlook tot nu toe gebruik ik webmail. Vandaag een error melding ontvangen dat de opslagruimte van webmail 100% is gebruikt. Ik heb hierdoor veel e-mails moeten verwijderen om ruimte vrij te maken maar ik krijg geen emails meer binnen. Kan iemand mij helpen WAT IK MOET DOEN zowel op het gebied van ruimte maken en email instellen in Outlook. 

Vimexx is zeer slecht bereikbaar!!

22-05-2023 21:36
#4462

Hi, iemand al een oplossing voor het random legen van je deleted items?

- 5 van 5 sterren -