Vimexx Facebook

Onderwerp: Outlook email - uitgaand mailen wil met moeite, inkomend komt niet aan

09-07-2018 22:15

Hallo Vimexx,

Ik heb een nieuw email adres aangemaakt met mijn domeinnaam. Het domein is vorige week aangevraagd en de website is nog niet gemaakt, maar volgens mij zou dat niet uitmaken.
Ik heb 2 mailadressen aangemaakt: johan@wecruit.nl en info@wecruit.nl en dit gekoppeld aan outlook. De mailbox is helemaal leeg. Als ik een email probeer te versturen via outlook lukt dit, maar heel moeizaam. Elke keer krijg ik een melding dat ik een certificaat moet downloaden. Dat heb ik nu al een paar keer gedaan. Hierna wordt de mail verzonden.
Deze komt bijv. aan op mijn privé mail. Als ik hem beantwoord komt de reactie binnen op de twee mailadressen.

Als ik via mijn prive mail een mail terug wil sturen krijg ik een foutmelding. Ik plak de melding hieronder maar:
 

johan@wecruit.nl (johan@wecruit.nl)
Het bericht is niet afgeleverd omdat een e-mailserver buiten Office 365 een fout heeft gerapporteerd waarin staat dat het bericht niet is doorgestuurd. Waarschijnlijk is de e-mailserver niet juist ingesteld om berichten van uw domein te ontvangen en door te sturen. Stuur dit NDR-bericht (rapport over niet-uitgevoerde bezorging) door naar de e-mailbeheerder om dit probleem op lossen.

Voor e-mailbeheerders
Het bericht van de afzender is gerouteerd naar een e-mailserver buiten Office 365, maar deze e-mailserver heeft de onderstaande fout geretourneerd. Waarschijnlijk is de e-mailserver die de fout heeft gerapporteerd, niet juist ingesteld om berichten uit het domein van de afzender te ontvangen en door te sturen. De server is geen Office 365-server. Meestal betreft het een van uw on-premises servers in een hybride omgeving, een server bij een smart host-e-mailservice via welke u berichten wilt routeren of misschien zelfs een server bij een e-mailhostingservice die u in het verleden hebt gebruikt en waarnaar nog steeds e-mailstroominstellingen verwijzen (bijvoorbeeld wanneer de MX-record bij uw domeinregistrar nog steeds verwijst naar uw vorige e-mailserviceprovider).

Controleer de servernaam om te bepalen welk domein, welke service of welke server de fout rapporteert om dit probleem op te lossen. De e-mailserver moet zijn geconfigureerd om berichten van anonieme gebruikers te accepteren of om het verzendende domein of verzendende IP-adres op te nemen in de lijst met geverifieerde afzenders. Op een Exchange-server kunt u dit instellen in de ontvangstconnector van de server. Als het een smart host betreft die wordt beheerd door een andere service of partner, neemt u contact op met deze service of partner om hun servers te configureren om berichten van uw afzenders te accepteren en door te sturen. Werk ook samen met uw domeinregistrar om ervoor te zorgen dat uw MX-records juist zijn geconfigureerd.

Aangezien het probleem waarschijnlijk wordt veroorzaakt door onjuist geconfigureerde instellingen op een e-mailserver buiten Office 365, kan Office 365-ondersteuning u helaas niet helpen bij het oplossen van dit probleem.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

Groet,
Johan

10-07-2018 12:00
#1499

Beste Johan,

Ik help je graag!

Ik heb even snel gekeken en zie dat het domein wecruit.nl nog niet aan onze server gekoppeld is, maar nog via webstekker verloopt. Hierdoor kun jij nog niet 'goed' via onze e-mail server mailen en komen e-mails die naar jou gestuurd worden niet aan op de server van Vimexx, maar die van webstekker. Zou je de volgende handleiding willen volgen zodat je hem alsnog aan onze server koppelt?

Handleiding: Hoe koppel ik een extern domein aan mijn pakket

- 5 van 5 sterren -