Vimexx Facebook

Onderwerp: Toevoegen test Spamassassin in user_prefs lijkt niet uitgevoerd te worden

23-10-2018 16:39

Binnen mijn hosting wil ik graag Spamassassin een extra controle laten uitvoeren. Het blijkt namelijk dat veel Nederlandse spam het afzender adres noreply.<whatever>@<whatever>.<we> hebben. Ik wil dus een rule/test schrijven voor Spamassassin waarbij een score aan het totaal wordt opgeteld op het moment dat SA merkt dat er 'noreply.' staat in de From of de header in het algemeen. Het volgende heb ik geschreven en in de user_prefs gezet in de ~/.spamassassin folder:

header LOCAL_NOREPLY_DOT ALL =~ /noreply./i
score LOCAL_NOREPLY_DOT  50
describe LOCAL_NOREPLY_DOT Mark emails with noreply in their from field

Dit gaf geen resultaat. Om te kijken of de nieuwe regel(s) uberhaubt wel worden uitgevoerd heb ik de volgende erbij gezet:

body LOCAL_DEMONSTRATION_RULE /rp_test/i
score LOCAL_DEMONSTRATION_RULE 50
describe LOCAL_DEMONSTRATION_RULE Test to see if Spamassassin picks up the changes

Deze regel geeft ook totaal geen resultaat. Als ik het woord 'rp_test' in zowel de body als de Subject zet lijkt het er op dat deze test niet getriggered wordt.

Vraag: Wanneer wordt de user_prefs meegenomen in de Spamassassin ronde ? Moet er iets opnieuw gestart worden ?

Thanks !

Robert

25-10-2018 20:49
#1713

Hi Robert,

Gaaf dat je meedenkt met het verbeteren en aanpakken van spam!

Spamassassin slaat bij een aanpassing in DirectAdmin onder het kopje spamfilter config de 'config' op in de user_pref file en laad deze in. Als ik dus logisch zou redeneren is een 'sla op' actie in DirectAdmin voldoe om een reload te activeren waarna (als die jouw aanpassing er niet uithaalt) hij hem zal reloaden en zal moeten meenemen vanaf dat moment!

- 5 van 5 sterren -