Vimexx Facebook

Onderwerp: max aantal emails versturen per dag?

12-12-2018 21:23

Ik was bezig met een aantal emails te versturen naar een groep personen waarbij ik op een gegeven moment de volgende foutmelding ontving:

Mail delivery failed: returning message to sender

FromMail Delivery

Message Body

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

  xxx@xxxx.nl
    Unrouteable address

Reporting-MTA: dns; web0078.zxcs.nl

Action: failed
Final-Recipient: rfc822;xxx@xxxx.nl

Status: 5.0.0

Tegelijkertijd ontving ik onderstaand bericht:

A new message or response with subject: Warning: 100 emails have just been sent by .....

 

Zit er een maximum aan het aantal emails dat je per dag kunt versturen? Lijkt op 100.

Ik heb het start pakket en heb nog niet het max aantal GB bereikt in dataverkeer of schijfruimte.

 

13-12-2018 07:10
#1797

Kan vandaag weer mail versturen.

Dus blijkbaar een threshold van 100 mails per dag.

Iemand enig idee of je deze threshold er af kan halen of (tijdelijk) kunt verhogen?

13-12-2018 15:43
#1798

Kun je zelf instellen in DirectAdm. Kies daar eerst het gewenste domein, ga dan naar e-mail accounts, klik dan op 'change' van het gewenste e-mail adres.

16-01-2019 22:58
#1842

Maar blijkbaar zit daar bovenop op domein niveau nog een limiet.
Eénmaal die limiet overschreden, kan je vanuit geen enkele mailbox meer mail verzenden ( meer dan 500 mails).

 

21-01-2019 17:01
#1850

Beste Steven,

Er is een limiet voor je hosting pakket, inderdaad, voor een Start pakket is dat limiet 500 emails per dag.
Dit staat ook vermeld bij het overzicht van de hosting pakketten: https://i.imgur.com/HJAiLVs.png

Wat een optie is wanneer je meer emails wilt versturen, is een service als Mailgun hiervoor gebruiken.
Dergelijke services zijn gemaakt voor 'massa mailing' en uiteraard vallen emails die met een dergelijke service verstuurd worden niet binnen het limiet van je hosting pakket bij ons.

Met vriendelijke groet,
Arnoud Rutgers
Medewerker Klantenservice

11-08-2020 18:12
#2730

Kan dit eventueel ook naar beden bijgesteld worden?

 

bed

23-06-2023 14:35
#4502

verwacht niets van hun.. ik ben al maanden met die lui bezig

- 5 van 5 sterren -