Vimexx Facebook

Onderwerp: Spam op dedicated Vimexx mail adres

21-02-2019 01:48

Het account van vimexx is voorzien van een mailadres dat ik nergens anders gebruik en welke nergens openbaar is.  Ineens ontvang ik spam op dat account.  Hoe is dat mogelijk ? Zijn jullie gehacked?

21-02-2019 08:06
#1899

Ik zie het al, bij minstens één van mijn domeinnamen is dit adres als houderadres in gebruik. Maar dan moet dit adres dus al voordat dit soort gegevens zijn afgeschermd zijn buitgemaakt en pas sinds kort in gebruik. Zou kunnen maar is niet heel erg voor de hand liggend als je het mij vraagt want het is niet een heel logisch emailadres.

25-02-2019 19:12
#1905

Helaas dus geen antwoord van Vimexx.  Een oplossing die niet voor de hand ligt is kennelijk voldoende om niet in actie te komen. Beetje jammer wel.  En dan nu zeer irritante captcha's.  Die vind ik zo vervelend dat ik overweeg over te stappen naar een dienstverlener die dat niet heeft ... 

01-03-2019 22:02
#1911

Hi Fred,

Tijdens het bestelproces kan jij in de winkelwagen zelf de houder kiezen. Als je hier geen andere houder kiest, maakt hij de houder op basis van jouw account gegevens aan, zoals een registry ook verwacht aangezien een houder de wettelijke eigenaar is van de domeinnaam. 

De Whois is vervolgens helaas openbaar, waardoor het dus mogelijk is dat je e-mails ontvangt van derden. Dit betekend dus niet dat Vimexx gehackt is of gegevens lekt, maar dat je zelf in de winkelwagen gekozen hebt om om geen andere - bijv de gratis anonieme houder - te kiezen. 

Je kan de houder in ons klantenpaneel alsnog wijzigen naar anoniem (volledig gratis ) waarna je binnen 48 uur uit de openbare Whois verschijnt.

Mochf je daar vragen over hebben, neem dan contact op met onze helpdesk via bijv een ticket. We  helpen je graag!

fijn weekend!

10-03-2019 11:40
#1919

Ik merk de laatste tijd ook dat op een van mijn domeinnamen spam binnen komt. Misschien toch voor Vimexx de taak eens te gaan kijken of ze hun spamfilters kunnen aanscherpen!

19-10-2019 21:46
#2231

Ook ik heb, sinds ik ben overgestapt naar vimexx, last van zeer veel spam. Ondanks dat ik de emailadressen heb geblokkeerd, krijg ik nog spam van ze. Ik geloof niet in toeval, dus ga ik op zoek naar een andere provider.

 

- 5 van 5 sterren -