Vimexx Facebook

Onderwerp: Het draaien van een Laravel applicatie in een start pakket.

23-07-2019 13:30

Met wat googlen kreeg ik de indruk dat het mogelijk moet zijn om een Laravel applicatie te draaien.

Ik heb lokaal een website gemaakt met Laravel en wilde deze uploaden. Hier liep ik tegen het probleem aan dat ik na het uploaden van alle bestanden een 500 internal server error kreeg. Hierop heb ik de PHP versie gecontroleerd of deze overeen kwam met de minimale eisen van Laravel. Ik heb de PHP versie hierbij voor de zekerheid op 7.3 gezet. Wel viel mij op dat enkele extensies ontbreken die Laravel vereist (Ctype, OpenSSL, Tokenizer en xml (zie: https://laravel.com/docs/5.8)).

1

Omdat het mij lijkt alsof de huidige PHP samenstelling niet voldeed aan de eisen van Laravel, heb ik geprobeerd het op een andere manier aan te pakken. Ik heb al mijn bestanden weer verwijderd en heb geprobeerd om via SSH Laravel te installeren (zo als hier beschreven: https://www.vimexx.nl/help/hoe-installeer-ik-het-laravel-framework-op-mijn-website). De gedachte hierachter was dat ik dan de code van de site kon downloaden als template om mee te werken. 

Helaas lukte dit ook niet. Ik kan namelijk niet inloggen via SSH (ondanks dat ik het heb enabled in mijn DirectAdmin paneel). Als ik probeer in te loggen op web0117.zxcs.nl, poort 7685, met mijn DirectAdmin inloggegevens. Dan krijg ik de melding dat het wachtwoord niet klopt.

SSH settings:

2

24-07-2019 11:53
#2138

Goedemiddag,

Ik zou eens proberen terug te schakelen naar php 7.0, op ons account hebben we ook een laravel applicatie draaien en weet dat ten tijde van installatie 7.1 wel beschikbaar was maar niet lekker functioneerde waardoor 7.0 gebruikt moest worden.

Iets wat miste in 7.1 wat wel in 7.0 ondersteund werd staat me bij., ik ben geen ontwikkelaar en heb dit laten doen door een laravel ontwikkelaar;), dont shoot te messenger als ik het fout heb onthouden.

 

 

 

 

05-08-2019 18:37
#2149

Dag Ruud,

Is het jou onderhand al gelukt? Heb eventjes op jouw hostingpakket gekeken, maar zie daar geen Laravel installatie meer terug.

Mocht je er niet uitkomen, wil ik je graag vragen om jouw Laravel site te uploaden en daarna eventjes een ticket in te schieten ter attentie van mij, dan ga ik het voor je fixen :-) 

Groet,
Rick

- 5 van 5 sterren -