Vimexx Facebook

Onderwerp: Vragen na migratie webruimtehosting -> Vimexx

27-06-2020 15:26

Hi,

Ik ben een gemigreerde klant van WRH. Ik heb een aantal vragen, zie onder. De migratie is verder prima verlopen, daarvoor dank!

1. Van de website en database worden automatische backups gemaakt, wat fijn is. Voorheen deed ik dit zelf. Waar kan ik zien of hoe kan ik er zeker van zijn dat de automatische backups volledig zijn en zonder fouten hebben gedraaid? Ik zou er niet achter willen komen dat een backup niet is gelukt als ik hem nodig heb.

2. Kan ik backups nog steeds handmatig maken?

3. Kan ik backups die ik gemaakt heb bij WRH terug zetten bij Vimexx?

4. Mijn WRH producten zijn ingedeeld naar de producten van Vimexx, in mijn geval 'medium' pakket. De informatie in directadmin komt niet overheen met het pakket medium, bijvoorbeeld maximale diskruimte staat niet op 10Gb. Hoe zit dit?

5. Mijn website lijkt trager te reageren dan bij WRH. Is daar misschien technisch een verklaring voor? Of is de migratie nog niet afgerond?

6. Voorheen logde ik direct aan in DirectAdmin. Kan dat nog steeds (wat is hiervan dan de url) of moet dit vanaf nu via het klantenportaal? WRH heeft 10/6 de logins voor Directadmin verandert zodat nieuwe features beschikbaar kwamen. Geldt dat account nog steeds?

Groet en dank alvast voor de antwoorden.
Michael

 

30-06-2020 12:41
#2658

Ik lees even mee.

Bij Wrh kreeg ik een mail dat de backup gelukt was, nu niet meer, waarom niet?

 

01-07-2020 15:24
#2659

Ik heb een ticket aangemaakt. 

Ik heb geen idee of de backup nu goed draait. Het gaat om een belangrijke website en als ie crashed weet ik niet of er een backup is.. Daar word ik wel nerveus van ;)

Zelf backup maken kan kennelijk niet meer met DirectAdmin. De optie staat er niet meer tussen, klopt dat?

Website is inmiddels niet meer trager (vraag 5). Dat was kennelijk een tijdelijk verschijnsel..

01-07-2020 15:45
#2660

Zonet handmatig een backup gemaakt. En ik ontving na afloop een e-mail. 

Vraag me alleen af hoe dan de controle is bij de automatische backups die Vimexx zegt te maken. Krijgen we daar ook e-mails of bevestiging van?

Vraag 6 ben ik ook al achter gekomen vandaag. Hoewel WRH er wel over geïnformeerd heeft, was het me onduidelijk welke url's en logins nog steeds bestaan na migratie. Daar ben ik nu achter gekomen.

01-07-2020 17:41
#2662

@M.J.G.,  Hoe heb je handmatig dan een backup gemaakt in Direct Admin?

01-07-2020 21:20
#2663

@S. T

Om handmatig een backup te maken in DirectAdmin ga naar: Import other Directadmin backups.

De omschrijving lijkt op het 1e gezicht niet wat je naar toe wil maar het werkt verder exact zoals bij WRH

02-07-2020 09:16
#2667

Dank je wel R.J.C.! Dat is wat ik zocht. Inderdaad niet op geklikt ivm omschrijving wink

- 5 van 5 sterren -