Vimexx Facebook

Onderwerp: gApps icm DMARK

07-12-2016 16:32

Hallo,
Ik gebruik mijn eigen domein in combinatie met google apps/Gsuite.
Bij het verzenden van mail, vanuit gmail, krijg ik bij een deel van de ontvangers de e-mail terug dat er een probleem is met de DMARC records.
Ik heb geprobeerd de links die gegeven worden te begrijpen en DMARK in te stellen zoals een aantal gSuite handleidingen uitleggen maar dit lijkt niet te werken.

Kan iemand mij op de goede weg helpen? Mijn fantasie is verder een beetje op helaas.
Alvast bedankt.


De foutmelding:
The error that the other server returned was:
550-5.7.1 Unauthenticated email from atacamaweb.nl is not accepted due to
550-5.7.1 domain's DMARC policy. Please contact the administrator of
550-5.7.1 atacamaweb.nl domain if this was a legitimate mail. Please visit
550-5.7.1 https://support.google.com/mail/answer/2451690 to learn about the
550 5.7.1 DMARC initiative. l79si3859508wmi.155 - gsmtp

07-12-2016 18:48
#428

Beste Paul,

Dank voor je post op ons forum!

We hebben een handleiding aangemaakt voor het instellen van een DMARC record, wellicht dat je hiermee verder kunt: https://www.vimexx.nl/help/dmarc-txt-record-aanmak.... Ook kan je bij Google (zie de link hierboven) ook al veel documentatie vinden.

Hopend hiermee je vraag beantwoord te hebben. Mochten er nog vragen zijn dan vernemen we die graag!

07-12-2016 20:28
#429

Dank voor de reactie. Ik heb uiteindelijk een extra DNS record aangemaakt zoals opgegeven bij Google via de eerste link en de help van Google apps.
Na enige vertraging lijkt dit te hebben geholpen, Gmail en Outlook.com ontvangen de mail nu. Ik trek voor nu wel de conclusie dat Google apps niet werkt zonder aanvullende instellingen (naast de MX records die direct admin onder de knop heeft zitten).

Dank voor het mee denken :)

08-12-2016 13:22
#430

Beste Paul,

Dank voor de feedback, ik ga het doorzetten maar als het unieke records zijn dan kan dit helaas niet automatisch via de button in DirectAdmin.

Fijne dag nog!

- 5 van 5 sterren -