Vimexx Facebook

Onderwerp: phpMyAdmin configuration storage

26-06-2023 11:20

--Hoi allemaal,

Standaard is phpMyAdmin alleen beveiligd met username/wachtwoord.
Graag zou ik daar voor sommige SQL users 2FA aan toevoegen. phpMyAdmin heeft die mogelijkheid, echter kan het nu niet opslaan omdat er geen configuration storage is.

Aangezien de shared hosting prefixes gebruikt voor de database, kan ik de benodigde tables niet zelf aan maken.
Voor shared hosting heeft phpMyAdmin wel oplossingen hiervoor, maar dit staat zo te zien allemaal uit.

Is er een mogelijkheid om op de shared hosting de configuration storage werkend te krijgen? Puur username/password op een vast adres (/phpMyAdmin) is niet helemaal meer wat er verwacht wordt in het huidige beveiligingslandschap :).

Dank!

07-07-2023 19:42
#4524

Hallo Erik,

Ik zie dat mijn collega's je reeds van een antwoord voorzien hebben via een ticket. Wellicht dat anderen ook nieuwsgierig zijn naar het antwoord. Vandaar dat ik 'm hier ook nog even plaats: 

Dit is helaas niet mogelijk, ook het beperken van /phpmyadmin tot bepaalde IP-adressen kan niet.

Met een VPS of Dedicated server kan e.e.a bijvoorbeeld wel zo ingesteld worden, maar met een shared hostingpakket kunnen wij dit niet doen omdat dit een configuratie is die voor meerdere mensen gebruikt moet worden op deze server.


Groet,
Joram

10-08-2023 15:44
#4570

Klopt! Goed dat je het hier ook even post; daar had ik zelf niet meer aan gedacht. Bedankt!

12-08-2023 22:44
#4577

Even inhakend op het antwoord van Joram K wil ik hier de bevestiging plaatsen dat ik bij mijn hosting via _____ wel gewoon Tweeweg authentificatie in phpMyAdmin in kan stellen.

- 5 van 5 sterren -