Vimexx Facebook

Onderwerp: Automatic updates

13-08-2023 09:45

Ik krijg het niet voor elkaar om bij de (reseller)hosting op vimexx de wordpress automatic updates (van wordpress, plugins en themas) voor elkaar te krijgen. Heb aanpassingen in wpconfig en functions.php gedaan zoals overal op internet te vinden, maar lijkt het niet te doen. Andere mensen ook dit probleem, of nog beter: een oplossing?

07-09-2023 23:23
#4610

Ik loop tegen precies hetzelfde probleem aan. Dacht dat het aan mij lag dat geen van de opties werkt, maar ‘gelukkig’ lopen er meer mensen tegenaan.

Dezelfde website die bij mij problemen geeft had bij een andere hostingpartij geen problemen en werd netjes geüpdatet.

04-10-2023 10:43
#4658

Hier ook exact hetzelfde probleem. In de WP-config lijkt alles in orde, op Wordpress-sites die op een andere host draaien geen probleem.
Inmiddels een oplossing gevonden Dennis?

16-10-2023 23:04
#4665

Als test heb ik handmatig in een andere submarine een Wordpress installatie neergezet met dezelfde plug-ins als in de bestaande website. De nieuw neergezette installatie werkt wel zelf bij, de bestaande niet. Ergens moet in de code dus een verschil zitten wat er (in ieder geval bij Vimexx) voor zorgt dat updates niet automatisch uitgevoerd worden.

Ook via Installatron Wordpress installeren levert in mijn geval een niet updatende Wordpress installatie op.

Ergens in de code of configuratie moet dus een verschil zitten, maar ik weet nog niet waar dat dat zit.

Als ik meer weet, dan meld ik mezelf hier weer. 

19-10-2023 21:49
#4668

Ik heb de oorzaak gevonden. Ik had in de wp-content map een map mu-plugins welke vanuit de Wordpress backend niet te zien was. Het bestand in die map zorgde ervoor dat in de backend de auto updates niet beschikbaar waren. Dit was de inhoud:

add_filter( 'automatic_updater_disabled', '__return_true', -9999 );

// Disable WordPress site health test for Automatic Updates function filter_site_status_tests($tests) {
    unset($tests['async']['background_updates']);
    return $tests;
}
add_filter('site_status_tests', 'filter_site_status_tests');

Het verwijderen van die map herstelde de standaard Wordpress werking en nu updatet de verhuisde site wel. Mijn vorige hosting had cPanel, wellicht dat deze de plugin stilletjes had toegevoegd en de updates via cPanel verliepen.

De Installatron site heeft een zelfde mu-plugin map en plugin, maar dan met code en commentaar erbij dat deze door Installatron toegevoegd is en dat updates in Installatron ingeschakeld moeten worden. Dat stond bij mijn tweede testinstallatie uit. Na dat in te schakelen werken de updates in die installatie ook. Hopelijk hebben jullie iets aan bovenstaande informatie.

31-10-2023 16:26
#4682

Ook andere plugins kunnen toevoegingen doen in mu-plugins. Dus niet zomaar die hele map verwijderen ;-)

06-11-2023 11:42
#4697

Dat ziet er uit als een perfecte oplossing! We houden hier overigens ook rekening met de server load zelf en de hoeveelheid installaties die dit ook (automatisch) hebben ingesteld. Dat het soms niet lukt kan mogelijk komen dat je website in een hold patroon zit tot deze aan de beurt is. Soms worden er 100den websites geüpdatet en dat kost tijd. Je website komt vanzelf aan de beurt.

Met vriendelijke groet,
Hjalmar.

- 5 van 5 sterren -