Vimexx Facebook

Onderwerp: Hostingpakket verhuist naar Vimexx, maar mail werkt nu niet meer

15-06-2017 14:48

Beste,

Ik heb vanuit mijn oude hostingpartij een backup gemaakt van het hostingpakket (via directAdmin) en deze geïmporteerd in mijn resellerpakket. De hosting zelf werkt, echter ligt de mail er nu uit!
Ik kan namelijk geen mail verzenden (ook niet vanaf bjvoorbeeld een gmail account) naar dit hostingpakket. Mijn vermoedden is dat er iets mis is met de DNS records. Help!

Ik krijg de volgende error als ik een mail probeer te versturen naar het desbetreffende mailadres:

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

  ron@rampage-rental.nl
    

Reporting-MTA: dns; s210.webhostingserver.nl

Action: failed
Final-Recipient: rfc822;ron@rampage-rental.nl
Status: 5.0.0

Met vriendelijke groet,
Ron Spierings

15-06-2017 16:55
#715

Beste Ron,

Dank voor je post op ons forum!

Wanneer je een website verhuist dan duurt het daarna ook enkele uren voordat de domeinnaam volledig naar ons toe verwijst, ik zie dat dit inmiddels wel het geval is dus het moet vanzelf weer gaan werken en niet gaan verwijzen naar je oude hosting partij.

16-06-2017 10:47
#718

Beste Naud,

Bedankt voor je bericht!
De domeinnaam is echter al sinds een week bij Vimexx. Ik vermoed dat je je baseert op info van een tool zoals mxtools.com. Deze geeft inderdaad geen fouten aan!
Echter blijft de bovenstaande fout zich helaas voordoen! Help!

Aangezien ik geen expert ben op het gebied van DNS records heb ik zelf dingen gewijzigd, vandaar dat ik denk dat ik iets verkeerds heb ingesteld. 

Kan iemand mij hierbij helpen aub? De klant begint wat ongerust te worden.....

 

Alvast bedankt voor alle hulp!

 

16-06-2017 14:04
#719

Beste,

Dank voor je reactie.

Ik begrijp het en heb zojuist nogmaals alles gecontroleerd, alles staat echt goed qua instellingen en qua DNS ook: https://intodns.com/rampage-rental.nl. Mag ik eens vanuit ons een test mail naar het adres sturen om te kijken of deze aan komt

Hoor het graag!

05-12-2018 14:08
#1784

Ik reageer op deze wat oudere post maar ik zie dat mijn DNS verwijzingen en de simpele website life zijn na de verhuizing: top!

Maar de MX records (mail server) kloppen nog niet: duurt dat langer dan een DNS wijziging?

NB Ik ben blij met de overstap van hoster xyz (boeit niet wie) met een prijsverhoging van 450%. Soepele overgang met de juiste tools voor het synchroniseren van email wow: Complimenten!

- 5 van 5 sterren -