Vimexx Facebook

Onderwerp: Cache probleem op webhosting. Verwijderde bestanden blijven nog een tijdje staan.

28-09-2017 10:14

Ik gebruik vaak de file manager via DirectAdmin. Ik loop wel tegen een irritant probleem aan.

Wanneer ik een php file wijzig of verwijderd blijven deze nog zo’n 10 minuten onbewerkt op de server staan. Vooral met wijzigen is dit erg irritant. Ik ben nu genoodzaakt elke keer het gewijzigde bestand op te slaan met een andere bestandsnaam.

Is er bewust een vertraging ingebouwd? Staat er iets van caching aan? Of gaat er gewoon iets mis? Browser cache verwijderen helpt niet. Zelfs in een incognito venster kan ik in die 10 minuten verwijderde bestanden aanroepen.  Het zou fijn zijn (zeker met het wijzigen of oplossen van bug fixes) dit direct online wordt aangepast.

Alvast bedankt!

28-09-2017 14:23
#876

Beste,

Dank voor je post op ons forum!

Dit heeft te maken met de caching, als je bij de PHP modules de "opcache" module uitschakelt dan moet dit probleem niet meer voorkomen. Houd er wel rekening mee dat de site dan ook trager zal functioneren. Meer info: https://www.vimexx.nl/help/php-instellingen-wijzigen-php-ini. Mocht dit uit staan dan cached je website het zelf ergens.

Hopend hiermee je vraag beantwoord te hebben, mochten er nog vragen zijn dan vernemen wij die graag!

28-09-2017 15:24
#877

Bedankt Naud voor je reactie. Zojuist uitgeschakeld. Zo maar even uit proberen :) Ik zag trouwens dat ik met PHP versie 7.0 werk maar 7.1 ook beschikbaar was. Heeft het nog voordelen om over te schakelen naar versie 7.1?

29-09-2017 15:40
#878

Beste,

Dank voor je reactie.

Het moet sneller en stabieler zijn, maar het kan zijn dat sommige modules op je site er niet mee samen werken. Je kan het uitproberen en altijd weer terug, dat is de luxe van ons selectiesysteem!

Succes en alvast een goed weekend toegewenst!

- 5 van 5 sterren -