Vimexx Facebook

Onderwerp: MySQL extensie probleem

12-02-2018 22:45

Via Installatron een Wordpress installatie aan gemaakt en alles gaat goed. Ik krijg verder ook geen foutmelding te zien tijdens de installatie en nadat het klaar is klik ik op de link van mijn domeinnaam om mij er naartoe te verwijzen. Nu krijg ik het volgende te zien in mijn webbrowser...

"Het lijkt erop dat je PHP-installatie geen MySQL-extensie heeft en die is vereist om WordPress te kunnen gebruiken"

Wat kan dit zijn?

13-02-2018 11:04
#1130

Laat maar...het probleem heeft zichzelf opgelost...Mijn site werkt weer.

13-02-2018 11:58
#1131

Beste Brendon,

Fijn dat het opgelost is. Voor anderen die dit lezen: Vaak zit het probleem hem in DirectAdmin bij het kopje : Select php version. Hier mist dan een MySQL extensie, zoals de foutmelding al aangeeft. Mogelijk moet je hier nog pdo_mysql aanvinken of mysql / mysqli als optie. Nadien zal het probleem verholpen moeten zijn en de site direct weer werken!

21-11-2021 23:47
#3393

Ik heb dus het zelfde probleem ‘Your PHP installation appears to be missing the MySQL extension which is required by WordPress.’

 

gekke is dat dit van de een op andere dag gebeurd is, heb zelf helemaal niks gedaan/veranderd/ingelogd! Hoe los je dit op?

22-11-2021 01:02
#3394

Ik heb dus het zelfde probleem ‘Your PHP installation appears to be missing the MySQL extension which is required by WordPress.’

 

gekke is dat dit van de een op andere dag gebeurd is, heb zelf helemaal niks gedaan/veranderd/ingelogd! Hoe los je dit op?

- 5 van 5 sterren -