Vimexx Facebook

Onderwerp: Email forwarden naar G-mail account niet mogelijk?

25-10-2020 21:02

Hallo,

Ik heb een klant die een startende business heeft, en nu gmail gebruikt voor email en agenda.

Hoe stel ik voor deze klant een email forwarder in naar g-mail? Ik zou daarna bij gmail de uitgaande mails vanaf het vimexx domein kunnen instellen.

ik krijg volgende foutmelding:

Details

Helaas is het om technische redenen niet toegestaan om gmail adressen op te geven als forward ontvangers.

Waarom is dit geblokkeerd?
Gmail scant mail op spam, de spammende servers worden geblokkeerd. Als de webserver mail forward, herkent Gmail deze server als de server die verantwoordelijk is voor het spammen. Dat wil zeggen dat zodra een externe server spamt en deze server het doorstuurt naar Gmail, Gmail denkt dat de forwarder juist de spammer is. Om deze reden is het niet meer mogelijk om mail door te sturen naar deze publieke services. Gmail heeft daar een oplossing voor gemaakt welke wij nu helaas moeten forceren.

Hoe kan ik deze oplossing bekomen? kunnen jullie iets forceren dat dit wel mogelijk maakt?

alvast bedankt!

05-11-2020 14:21
#2811

Beste Nick,

We blokkeren inderdaad forwarders richting gmail om om de kans op een blacklisting van onze servers de minimaliseren.

Je kan gelukkig op een andere manier de mail toch ontvangen op gmail door het mail account als extra POP3 account toe te voegen aan Gmail. Hoe je dit moet doen kun je lezen in onze handleiding hiervoor: https://www.vimexx.nl/help/emailaccount-toevoegen-aan-gmail

Hopend hiermee je vraag beantwoord te hebben. Mochten er nog vragen zijn dan verneem ik die graag!

Met vriendelijke groet,
Kevin

11-11-2020 20:14
#2820

Beste Kevin,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn verenigingswebsite vtvdeonrust.nl. Ik wil voor een commissie de mail van commissie@.....nl forwarden naar de verschillende commissieleden.  Nu moet volgens jouw antwoord ieder lid apart zijn eigen mail in gaan stellen? Zeer onhandig, daar ook de mailadressen naar hotmail en upcmail geblokkeerd worden. Is er geen eenvoudiger manier mogelijk?

Jan van de Velde

23-11-2020 16:13
#2829

Helaas, Dit is mijn ervaring: Heb je alleen een domein geregistreerd; dan zal dit dus niet werken en is er gen oplossing.

30-11-2020 16:46
#2837

Ik ondervond dit ook. Dit is Vimexx beleid. Bij andere DirectAdmin servers kan ik dit nog wel. Ik vind het persoonlijk niet erg. Ik merk dat de deliveribility naar Gmail steeds minder wordt. Google zoekt nou eenmaal manieren om G Suite te verkopen. Ik ben het dus wel eens met het Vimexx beleid op dit gebied, al is het irritant om in verenigingen aan non-technische mensen uit te leggen hoe ze een extra imap moeten configureren. 

04-02-2021 14:26
#2943

Ik vind dit ook een groot nadeel van Vimexx. Het stomme is ook dat Gmail je mailadres helemaal niet als spam markeert wanneer je je mailadres gewoon als alias toevoegd.

11-03-2021 22:19
#3002

Is dit onderhand al opgelost? Ik en ook mijn klanten willen toch wel graag forward mail instellen naar een gmail account.

29-03-2021 16:49
#3035

Het is dan wel Vimexx beleid, wij zien bij andere hosters toch echt wel problemen. Ook dat Gmail meerdere dagen zonder melding gewoon geen mail ophaalt en andere fratsen. Google wilt het duidelijk niet meer. Wij zetten iedereen om naar iMap of naar G Suite als de klant liever die route neemt.

12-04-2021 16:57
#3064

Ik denk dat het eerder aan de kennis en mogelijk inrichting zit van Vimexx zelf en komt het voor mij meer over als het probleem verschuiven naar een ander. 

Wij hebben bij zowel Versio, Neostrada en een VPS waar DA op draait. Bij geen van de drie ervaren wij problemen met forwarding naar Gmail-adressen. Sterker nog, ze komen vrijwel nooit in SPAM terecht, tenzij de afzender spamkenmerken heeft in zijn bericht.

Wij hebben nu een half jaar een abonnement bij Vimexx, de webhosting lijkt op zich prima, maar man man man, de emailfuncties (autodiscover, spamrelay, smtp mail, enz) is toch een kleine ramp :-(
Ik was eigenlijk bezig om de klanten over te zetten naar Vimexx, maar met de problemen die ik en de klanten ervaren met email, zie ik daar toch vanaf.

02-09-2021 17:07
#3259

Ik heb een redelijk eenvoudige oplossing geïmplementeerd. Stap 1 - ik koppel een vimexx e-mail adres aan mijn eigen gmail adres (pop3). Stap 2 - ik stel doorsturen in (hierop moet de ontvanger wel een akkoord geven). Stap 3 - ik stel een regel in (in mijn geval alle e-mail aan info@website.nl doorsturen naar de ontvanger(s). 

Overigens stel ik het erg op prijs dat Vimexx zich inzet om niet op één of andere blacklist te komen. Vaak heb je dat als verzender niet in de gaten, maar krijgen ontvangers gewoon de berichten niet door. 

15-09-2021 08:53
#3287

Helaas zullen we dit niet kunnen deblokkeren. Als we dat wel zouden doen dan bestaat ook de kans dat spam wordt doorgestuurd, en het IP adres waar de mail dan vanuit gestuurd wordt, is dan van ons. Google ziet dit uiteraard en denkt dat wij dan aan het 'spammen' zijn. Wat er dan gebeurt is dat de mail niet meer in de inbox terechtkomt maar in de spamfolder. Uiteraard willen we dat elk bericht keurig in de inbox terecht komt als je bijvoorbeeld een (belangrijk) bericht stuurt naar je klant. Dit is dan ook de reden waarom we hier ook echt van af zien en dit ook niet meer activeren.

Net wat mijn collega Kevin aangeeft, er is een wel een alternatief en dat is: https://www.vimexx.nl/help/emailaccount-toevoegen-aan-gmail

Met vriendelijke groet,
Hjalmar Meijer.

- 5 van 5 sterren -