Vimexx Facebook

Onderwerp: Domeinnaam registreren waar verhuizen bij staat.

16-12-2016 15:07

Hallo,

Ik heb nog nooit eerder een website gehost en iemand beveelde mij deze host aan. Ik wil een domeinnaam registreren die niet bestaat (als ik de URL intyp krijg ik te zien dat de pagina niet bestaat dus dat is goed).

Als ik hem wil registreren staat erbij "verhuizen". Ik heb op de helpdesk gekeken en daar stond dat je een token nodig hebt van de oorspronkelijke eigenaar. Alleen dit is mijn eerste keer en ik heb dat domeinnaam dus nog nooit eerder online gehad en ik weet nu niet of ik hem uberhaubt online kan zetten als er bij staat "verhuizen".

17-12-2016 11:10
#439

Beste Bram,

opgelet: ik ben geen Vimexx medewerker dus neem m'n antwoord niet zomaar voor 100% correct. 

Dat de site niet te vinden is betekent niet perse dat de domeinnaam niet geregistreerd is, maar kan betekenen dat er simpelweg geen website opstaat  

Dat er staat 'verhuizen' betekent dat het domein al geregistreerd is en dat je dus een token nodig hebt om het naar jou te verhuizen. 

Je zegt dat je zelf nog nooit eigenaar van dat domein geweest bent, dus zul je als je het domein echt wil, contact moeten opnemen met de huidige eigenaar met de vraag of hij het domein wil verkopen. 

Voor het geval dat je niet weet hoe dat moet: op (o.a.) http://whois.domaintools.com/ kun je de domeinnaam ingeven en vervolgens krijg je info over het domein en de houder te zien. Daar staat meestal ook het e-mailadres van de houder in, hier kun je je verzoek naar sturen. 

Succes!

(Kan iemand aanvullen/verbeteren indien nodig, bedankt!)

18-12-2016 15:14
#441

Beste Bram en Jeroen,

Jeroen, allereerst bedankt voor het meedenken! Bram, bedankt voor je post op ons forum!

Wat Jeroen zegt is helemaal waar, je kan een domeinnaam pas bij ons vastleggen als deze helemaal nog niet bestaat/vastgelegd is, bij de domeinnaam waar jij over spreekt is dit wel het geval. Ik kan begrijpen dat je het niet ziet zitten om de huidige eigenaar te contacteren. Als je via het klantenpaneel een ticket opent en aangeeft om welke domeinnaam het gaat dan zullen wij bewerkstelligen dat je een andere domeinnaam kunt vastleggen!

Mochten er nog vragen zijn dan vernemen wij die graag!

Met vriendelijke groet,

Naud

- 5 van 5 sterren -