Vimexx Facebook

Onderwerp: Server web0141 offline?

01-02-2022 16:36

Is web0141 offline?
Ik kom nergens meer op; niet via http, ftp, direct admin.  sad

04-02-2022 15:19
#3578

Hey Pieter,

Wat erg om te horen! Er is op dit moment geen storing op web0141 en deze is dus netjes te bereiken. Mocht je er zelf nog niet op kunnen komen, kun je dan even langskomen op de chat? Dan kijken we even of we je hier mee kunnen helpen! https://www.vimexx.nl/help/chat/products 

Met vriendelijke groet,
Kevin

06-02-2022 11:51
#3579

Hoi Kevin,

Ik zit op dezelfde server en zowel mijn website als DirectAdmin zijn beide onbereikbaar.
Ik heb niets veranderd sinds de laatste keer dat alles nog werkte.
Werkt  op dit moment deze server nog steeds bij jullie ?

08-02-2022 07:44
#3584

Hoi Michiel,

Ik zit er niet op web0141 maar op web0144 en ik had er sinds zondag het zelfde probleem. Na een langere wisseling via een ticket zijn wij achtergekomen dat mijn publieke IP van mijn Internetaansluiting op een blocklist was belandt.

Als je wilt proberen of dat bij jouw ook zo is ga dan via mobiel internet (4G of 5G) even kijken of je zowel je site als ook je DirectAdmin kunt bereiken.

Kom je je via mobiel internet wel op je DirectAdmin bereiken ben je misschien ook op een blocklist belandt. Probeer je eigen IP te achterhalen en geef die dan door dat zij kunnen kijken of het inderdaad zo is en je van die blocklist kunnen verwijderen.

Bij mij heeft het uiteindelijk gewerkt. Ik kan weer alles bereiken alleen weet ik nog niet wat de reden zijn geweest dat ik met mijn IP op een blocklist ben belandt.

08-02-2022 13:29
#3586

Zo. Vandaag een antwoord gekregen op mijn vraag hoe ik op een blocklist zou terecht gekomen zijn.

Hi Reinier,

Alle IP adressen waarop een verkeerde FTP login / verbinding wordt gemaakt worden door ons systeem geblokkeerd. Kan je eens je FTP instellingen bekijken en controleren of deze correct zijn? 
Ook mag je bijvoorbeeld niet meer als 5 connecties tegelijkertijd open hebben staan naar onze FTP vanaf 1 IP adres, dit zorgt ook voor een blokkade.

Met vriendelijke groet,

Roel

Dus. Let op je FTP-verbinding. surprise surprise surprise

08-02-2022 13:46
#3587

Hoi,

Het kan inderdaad voorkomen dat je ip geblokkeerd wordt. Wij kunnen dat voor je bekijken en oplossen. Heb je het gevoel dat het zo is wil ik je vragen een chat/ticket met ons te starten. Dan helpen we je verder!

Met vriendelijke groet,

Jard

13-02-2022 20:54
#3600

Met mijn telefoon kan ik inderdaad wel bij de website, dus ik denk dat mijn IP geblokkeerd is...
Kan dit niet bij een FAQ staan als dit voorkomt bij een verkeerde FTP login (en wat de oplossing is natuurlijk) ?
Mijn hostingpakket was net nieuw en een hobby project dus geen prioriteit, maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt die die fout maakt.
Die fout is trouwens best makkelijk te maken bij een nieuw pakket...

Ik zal morgen kijken of ik tijd kan vinden om hierover contact op te nemen en hopelijk is mijn probleem van een website die sinds dag 1 onbereikbaar is voor mij dan voorbij.

25-02-2022 11:53
#3616

Hier ook problemen met server 141. Zeer onstabiel sinds vanochtend, website vliegt er meermaals uit. 
Uit Cloudflare merk ik op geen verdacht verkeer of meer verkeer dan normaal.
Wellicht DDoS op een andere site die ook op 141 zit?

- 5 van 5 sterren -